Infant Studies and Educare Lab
Research Areas
- Mechanisms of Cognitive Development in Infants and Young Children
- Non-cognitive Skills Development
- Children-Robot Interaction
- Education Program for Infants and Young Children
The Infant Studies & Educare Laboratory (ISEL) at Seoul National University conducts research on infant and early childhood development to inform innovative education and childcare practices. Focusing on both cognitive and non-cognitive skills, we study young children—including infants under one year—through experiments and observations. Our work extends to industry–academia collaborations, developing applications such as a cognitive training app, childcare-support robots, and mindfulness programs that enhance children’s learning and growth.
[최근 지도학생 학위논문]
- 양 리(2021년 석사): 흥미공유와 집단소속에 따른 유아의 자원 분배와 사회적 선호
- 강 은(2021년 석사): 타인종에 대한 지각적 개별화 연습이 유아의 혼합 인종 범주화에 미치는 영향
- 김혜은(2022년 석사): 모형과 블록 간 색 일치 여부에 따른 3, 4세 유아의 공간구조 재구성
- 이유선(2022년 석사): 사회적 점화에 나타난 3세 전후 아동의 동조
